page-3800

Blog o fotowoltaice

  • Home
  • Blog
  • Program Mój Prąd – aktualności
31 lipca 2020

Program Mój Prąd – aktualności

Program Mój Prąd realizowany jest od stycznia 2020 roku. Jest to już druga edycja tego programu – pierwszy miał miejsce od 30 sierpnia 2019 roku. Aktualnie trwający nabór rozpoczął się z dniem 13 stycznia 2020 roku i potrwać ma do 18 grudnia 2020 roku lub do wyczerpania środków.

Poniżej przedstawiamy Państwu szczegółowe dane dotyczące liczby złożonych dotychczas wniosków:

  • do 15 marca 2020 roku do NFOŚiGW wpłynęło 20 650 wniosków,
  • w okresie 16 marca – 17 kwietnia 2020 roku do NFOŚiGW wpłynęło dodatkowo 7713 wniosków,
  • w czerwcu 2020 roku liczba złożonych wniosków przekroczyła 40 000.

W ciągu trzech pierwszych miesięcy trwania drugiego naboru do programu Mój Prąd, NFOŚiGW przyjęło łącznie 28 363 wnioski, z czego 93 zostały rozpatrzone negatywnie.

Wnioski składane były na dwa sposoby:

  • 17 590 wniosków złożonych zostało w formie papierowej,
  • 10 733 wniosków złożonych zostało w formie elektronicznej.

Ostatnie miesiące przyniosły znaczny wzrost liczby wniosków składanych drogą elektroniczną. Jest to przede wszystkim efekt panującej epidemii i wprowadzonych z jej przyczyny obostrzeń i zmian. Od 31 marca 2020 istnieje możliwość składania wniosków jedynie w formie elektronicznej. Wnioski w formie papierowej są automatycznie odrzucane. Wyjątkiem są podmioty, które podpisały z NFOŚiGW specjalne porozumienie. W efekcie od 16 marca do 17 kwietnia 2020 roku, aż 70% wniosków to e-wnioski złożone drogą elektroniczną. Zainteresowanie programem jest jednak niezmiennie spore. Do dnia 17 kwietnia wypłacono już 3481 dotacji na kwotę 17,26 miliona złotych. Z kolei liczba oczekujących w tym czasie na wypłatę wnioskodawców wynosiła 3143 (łączna kwota dotacji to 15,7 miliona złotych).

Jak złożyć wniosek online w Programie Mój Prąd?

Ze względu na duże zainteresowanie programem Mój Prąd i aktualne zalecenia warto skupić się na zasadach składania wniosków w formie elektronicznej. Do złożenia wniosku online niezbędne jest:

  • posiadanie przez wnioskodawcę profilu zaufanego lub e-dowodu,
  • przygotowanie niezbędnych dokumentów w wersji elektronicznej takich, jak: kopia faktury za montaż instalacji fotowoltaicznej, dowód zapłaty faktury, Zaświadczenie Operatora Sieci Dystrybucyjnej, które stanowi potwierdzenie montażu licznika z numerem Punktu Poboru Mocy.

W przypadku składania wniosku przez osobę trzecią niezbędne jest również przygotowanie pełnomocnictwa w wersji elektronicznej. Po zebraniu wszystkich dokumentów należy przejść do wykonywania dalszych czynności, które dokładnie opisane są na stronie internetowej Programu Mój Prąd.

Wedle informacji rząd zamierza przeznaczyć na program Mój Prąd około 1 miliard złotych. Nowe założenia NFOŚiGW pozwolą z kolei połączyć dotacje z programu Mój Prąd z dotacjami z programu Czyste Powietrze.

Zachęcamy do śledzenia naszego bloga, a także portali społecznościowych, gdzie umieszczamy aktualne informacje i liczne ciekawostki związane z fotowoltaiką. Jeśli interesuje Państwa fotowoltaika dla gospodarstw domowych i szukacie informacji na temat dostępnych ulg i dotacji skierujcie swoje kroki do naszej firmy.

Czekamy na Państwa w naszym biurze: POK Świdnik ul. Spadochroniarzy 16A. Możecie Państwo także dzwonić na numer: 510 177 778 lub pisać na adres: biuro@zielonae.pl. Zapraszamy!